Krmiči holubů, nebo šedí panteři?

Naše videa

Za císaře pána

Ako sa varia halušky

Co vidím z okna ložnice

Dolina


Chvilka poezie

Scott Bywater radí: Sražte reklamní náklady

Úvodní stránka » Scott Bywater radí: Sražte reklamní náklady

Před pár lety jsem prováděl u jednoho ze svých klientů, M & M Pest Control v Sydney, analýzu reklamy s cílem zjistit, odkud přichází většina zákazníků. Výsledkem bylo, že ředitel firmy Ray Hamilton prohlásil:

„Scott změřil výsledky, které přináší naše reklama, a výsledkem je moje rozhodnutí zrušit zbytečné výdaje ve výši přes 42.000 dolarů, protože prostě nic nepřinášejí.“

42.000 dolarů je hodně peněz …. pro každého.

Co jsem udělal? Prostě jsem udělal analýzu reklamních výdajů … a identifikoval jsem, která reklama přináší výnosy a která ne.

Vsadím se, že byste mohli udělat totéž ve své firmě.

Mám to asi vysvětlit. Setkal jsem se se stovkami podniků inzerujících ve Zlatých stránkách. Většinou jsem se jich ptal: „Jaká je návratnost investice do vaší reklamy?“ Devět z deseti místo odpovědi jen němě zíralo.

Kolik peněz vyhazují? Investují 20.000 dolarů (nebo 1.000, 5.000 či 100.000, to je jedno) aniž by tušili, co jim to přináší! Jen si představte, že byste zaměstnali prodejce a vůbec by vás nezajímalo, zda něco prodá!

Ne! Tak proč, proboha, zacházíte tímhle způsobem s investicemi do reklamy?

Někdo tvrdí, že je to moc obtížné. Zaměstnanci to nedovedou zjistit. Moje rada: vyhoďte ty zaměstnance, protože vás stojí moc peněz.

Jediné, co musíte udělat, je toto:

1) Opatřete všechny své inzeráty referenčním kódem, abyste dokázali zjistit, odkud zákazník přichází
2) Naučte své zaměstnance, aby se všech zákazníků ptali: „Jak jste na nás přišel?“
3) Vložte všechny údaje do počítače
4) Udělejte analýzu téhle statistiky

Musíte být maximálně konkrétní. Jeden z mých klientů měřil sérii inzerátů ve Zlatých stránkách. A víte, co objevil? Jenom jeden ze seznamů přinášel zisk, všechny ostatní přinášely ztrátu.

Taková vědomost je nesmírně cenná. Zejména ve světě reklamy platí, že VĚDOMOST JE SÍLA.

Takže pokud nechcete skončit jako John Wannamaker, otec moderního obchodního domu, který proslul větou: „Vím, že půlka mojí reklamy jsou vyhozené peníze, jenom nevím, která půlka to je“, tak chyťte býka za rohy a začněte měřit výsledky každičkého inzerátu, který platíte …. a hned teď.

Scott Bywater
Copywriting That SELLS

http://www.copywritingthatsells.com.au

1300 88 21 91 / + 61 2 9282 6445
Level 12 / 418a Elizabeth Street
Surry Hills, NSW, 2010
Australia

Komentáře

  1. Myslím, že reklamy sú zbytočné z jednoduchého dôvodu. Ten kto vloží do svojej práce kus seba, lásku a úmysel, že je užitočný a potrebný, nepotrebuje reklamu. Ono to totiž funguje inak, fungujú tu vesmírne zákony, potreby jednotlivcov, skupín a všetci a všetko sa vzájomne priťahuje a potrebuje. Takže každý si aj tak nájde presne to, čo v danej chvíli potrebuje a chce prirodzeným spôsobom.

    Krásny deň!

  2. Škoda, že to tak nefunguje. Samozřejmě, že kdyby reklama neexistovala,nikomu by nic zásadního nechybělo. Jenom těm, kteří cestou investic do reklamy vnucují lidem své výrobky…Proto existuje reklama.