Krmiči holubů, nebo šedí panteři?

Naše videa

Za císaře pána

Ako sa varia halušky

Co vidím z okna ložnice

Dolina


Chvilka poezie

Scott Bywater: Příběhy, které vám přivedou zákazníky

Úvodní stránka » Scott Bywater: Příběhy, které vám přivedou zákazníky

Vzpomeňte si, jak jste jako děti leželi v posteli a poslouchali pohádky. Vzpomeňte si, jak jste to prožívali. Vzpomeňte si, jak vás to nikdy nenudilo a pořád jste chtěli další příběhy.
To, co jste poznali jako děti, vám dnes může pomoci získat a udržet nové zákazníky.

Je totiž prokázáno, že metafory a příběhy jsou účinným prostředkem k ovlivnění jiných lidí. Příběhy nás jaksi spojují s hloubkami lidské duše – a mohou být moc zajímavé pro budoucího zákazníka.

Tady je deset nejúčinnějších typů „prodejních příběhů“, které můžete použít ve svých inzerátech, letácích či dopisech.

1. Příběhy úvodní
Jsou to příběhy o tom, kdo jste, proč jim píšete a jak jste pomohli jiným lidem či firmám.

Je to dobrý způsob, jak oslovit vaši cílovou skupinu a vytvořit vztah. Odhalte v příběhu o sobě něco osobního … a vytvořte pocit důvěry.

2. Příběhy překonávající strach
Každý se něčeho bojí. Zjistěte, čeho se obávají vaši zákazníci. A potom jim ukažte, jak jiní lidé … stejní jako oni….kteří měli stejné obavy … je překonali – a zjistili, že se není čeho bát.

Když třeba prodáváte zdravotní produkt, zákazník se může obávat, že u něho nebude účinkovat. Řekněte mu příběh někoho, kdo měl stejné obavy a dnes je na tom skvěle. Nebo ho uveďte, ať to řekne sám.

Tohle je klasický přístup. Chápu, jak se cítíte. Můj předchozí zákazník se cítil taky tak. Jeho zkušenost ukazuje, že ….

3. Příběhy posilující ego
Tenhle typ příběhu ukazuje, jak lidé respektují nebo si váží těch, kteří vlastní váš výrobek nebo užívají vaše služby.

Takže když prodáváte mercedesy, můžete uvést příběh chlápka, který si zrovna jeden koupil a jaký to udělalo dojem na jeho kolegy, rodinu a přátele.

4. Příběhy přitahující pozornost
Tyhle se užívají k tomu, abyste lidi přiměli věnovat pozornost vašemu výrobku a čím jim může prospět. Vysvětlují, proč by si váš zákazník měl teď hned sednout a poslouchat vás.

5. Příběhy přinášející informace o výrobku
Nestačí pouhé vyjmenování vlastností a výhod vašeho výrobku či služby. Uveďte příběh, v němž budou tyto informace zakomponovány.

6. Příběhy o zvýšené produktivitě
Zdůrazněte, jak vaše služby či výrobky pomohly firmám zvýšit zisky, zlepšit efektivitu, zvýšit výkon a zredukovat prostoje.

Popište, jak jeden z vašich zákazníků na tom byl dříve a nyní…

7. Příběhy o rodinné soudržnosti
Tenhle druh příběhu popisuje, jak vaše zboží pomáhá zlepšit vztahy v rodině.

8. Příběhy o penězích
Jde o to ukázat lidem, jak jim můžete ušetřit peníze.

Třeba pokud prodáváte hypotéky, ukažte na příběhu vašeho zákazníka, kolik peněz ušetřil, když přešel k vám.

Když děláte PR, uveďte příklad firmy, které jste pomohli nahoru.

Jste-li daňový poradce, ukažte na příkladu zákazníka, kolik ušetřil loni na daních díky vám, protože znáte všechny změny předpisů.

9. Příběhy o bezpečí
Dobrý příklad je, jak prodáváte pojištění. Popište, jak zákazníkům pojištění přineslo klidný spánek.

Stejně tak se to dá použít u prodeje alarmů, finančních služeb, deratizace, bezpečných aut jako třeba Volvo… nebo prostě kdekoli, kde lidé něco kupují, aby se cítili v bezpečí.

Může to ale použít každý, kdo pomáhá lidem vydělat víc peněz. Třeba marketingová společnost může popsat, jak se její klient cítí bezpečně díky zvýšeným příjmům.

10. Příběhy závěrečné
Tady se dají příběhy využít k vyjmenování všech výhod, které můžete nabídnout.

A jaké příběhy můžete využít vy, abyste podpořili svoje podnikání?

Scott Bywater
1300 88 21 91 / + 61 2 9282 6445
Level 12 / 418a Elizabeth Street
Surry Hills, NSW, 2010
Australia