Krmiči holubů, nebo šedí panteři?

Naše videa

Za císaře pána

Ako sa varia halušky

Co vidím z okna ložnice

Dolina


Chvilka poezie

  • english

Tajemství č. 4: Prospěšné kontakty – Objevte, jak rychle vytvářet důvěru…

Úvodní stránka » Tajemství č. 4: Prospěšné kontakty – Objevte, jak rychle vytvářet důvěru…

Tato strategie, pokud ji aplikujete, změní pohled lidí na vaše podnikání. Proč je to tak účinné? Protože každý prodej je z 80% věcí DŮVĚRY.

Všichni už jsme asi byli na všelijakých večírcích, kde si každý vyměňuje vizitky a doufá, že získá pár užitečných kontaktů a nějak mu to prospěje.

Proč to funguje? Zaprvé proto, že se setkáváte s lidmi, kteří mají společný zájem. Setkáte se s nimi tváří v tvář a vytváříte vztah. Je to skvělý způsob, jak podpořit podnikání. Dokonce jsou takové skupiny, kde se podnikatelé setkávají a rozebírají, jak si mohou vzájemně prospět. Dobrý nápad.

Teď se ale posuňme o krok dál.

Problém je, kolik opravdu můžete potkat lidí na takové akci. Druhým problémem je kredibilita. Můžete si třeba rozumět, ale je to fakticky poprvé, co toho člověka vidíte, a při vší úctě, každý už jsme se párkrát spálili a dáváme si pozor, abychom přehnaně nedůvěřovali každému, koho jsme ještě nikdy neviděli. Leda bychom měli zvláštní důvod mu důvěřovat.

Komu byste spíše důvěřovali?

Někomu, koho vidíte poprvé, nebo doporučení vašeho účetního, opraváře či realitního makléře, jehož znáte 18 let a víte, že je zcela spolehlivý? Odpověď je jasná.

Takže to funguje takhle

Napište si jména všech podnikatelů, které znáte a se kterými máte dlouhodobý vztah. Měli by být z příbuzných oborů tak, aby vám mohli doporučit zákazníky.

Například pokud jste účetní, můžete požádat advokáta, tiskaře nebo grafika,
pokud jste kadeřnice, můžete požádat majitele salonu krásy, posilovny nebo restaurace,
pokud jste automechanik, můžete požádat autoelektrikáře, servis nebo prodejce sportovních potřeb,
aby vám napsali doporučující dopis.

Příklad dopisu, který vám ohromně zvedne zisk.

Ahoj Johne,

napadlo mě, jak je neobvyklé, aby podnikatel děkoval svým zákazníkům. Pak jsem si uvědomil, že jsem Ti neprojevil uznání za Tvou podporu. Konec konců, kdyby nebylo zákazníků jako jsi Ty, žádný podnik bych neměl.

Přemýšlel jsem, čím bych Ti vyjádřil vděčnost.

Napadlo mě toto. 14 let znám Johna Andersona z firmy John’s Accountants a nedávno jsem se rozhodl, že mi povede účetnictví. Ukázal mi celou řadu způsobů, jak ušetřit na daních a ochránit svoje úspory.

Johnovy služby jsou prvotřídní, dělá svou práci 26 let a rozumí finančním a daňovým otázkám jako nikdo jiný. S jeho prací jsem velmi spokojen. Proto jsem s ním mluvil a dohodli jsme se na dárku pro Tebe.

Můžeš kdykoli zavolat Johna na číslo 02 9999 9999 a domluvit si konzultaci v ceně 249 dolarů – zcela zdarma. Tvoje dárková poukázka je přiložena.

S pozdravem

vaše jméno.

Dopis tohoto typu má obvykle 5 až 10krát lepší účinnost, než když jdete na trh bez doporučení – právě kvůli jedinému faktoru – DŮVĚŘE. Takovou referenci o vás může dostat 100, 500, 1 000, 10 000 lidí najednou. Bez omezení – a když to jednou dáte dohromady, nezabírá to čas. Musíte jen zajistit, že odměníte toho, kdo o vás takto referuje. Zužitkováváte jeho tvrdou práci na vybudování vztahů důvěry s jeho zákazníky. Je to ale nesrovnatelně efektivnější, než individuální hledání nových zákazníků. Můžete-li si navzájem zákazníky doporučovat, přináší to mnohem lepší výsledek. Už nikdy nebudete muset někam naslepo telefonovat a nabízet své služby. Použijte tuto strategii, protože funguje.


Scott Bywater – sbywater@copywritingthatsells.com.au


Scott Bywater is a professional direct response copywriter and the author of Cash-Flow Advertising. To get access to his highly prized complimentary copy of his special report ‚7 Ways To Boost Your Turnover… No Matter What The Economy‘ (valued at $29.95) and a free subscription to his „Copywriting Selling Secrets“ newsletter where you’ll discover how to write ads and sales letters to get people lining up and almost begging you to take their money, jump onto his web site at http://www.copywritingthatsells.com.au