Krmiči holubů, nebo šedí panteři?

Naše videa

Za císaře pána

Ako sa varia halušky

Co vidím z okna ložnice

Dolina


Chvilka poezie

  • english

Tajemství č. 1: V každém ze svých inzerátů a obchodních dopisů používejte posilovač

Úvodní stránka » Tajemství č. 1: V každém ze svých inzerátů a obchodních dopisů používejte posilovač

Nikdy mě nepřestane ohromovat, kolik firem investuje desítky a stovky tisíc dolarů do reklamy, aniž by zkoumaly, co skutečně funguje – totiž strategie, které se osvědčily během stovek let. Zamyslete se nad tím. Když už investujete velkou sumu peněz do reklamy, proč to neuděláte tak, aby to bylo pořádně? Ty peníze nestačí. Chcete-li příklad, vezměte si jakékoli zlaté stránky a najdete tam tisíce inzerátů, které vypadají jeden jako druhý. Proč? Protože každý kopíruje to, co nefunguje. Proto.

Vysvětlím to…

Zdaleka nejlepší způsob, jak připoutat lidi k vašemu inzerátu jako dítě k čokoládě, je: POUŽÍT NADPIS, co je zastaví na ulici.

Mluvím o nadpisu, který toho říká víc, než jen vaše obchodní jméno. Nestačí křičet Honzův autobazar!

Mluvím o nadpisu, který ho doslova praští do tváře, chytí ho za košili a řekne: Kámo, kdybys měl udělat jednu užitečnou věc za den, tak věnuj 60 sekund tomu, co ti teď musím říct.

Příklad:

Upozornění: Pokud hledáte novou nemovitost, nepodnikejte nic, dokud si nepřečtete toto:

Takový nadpis vás nakopne, co? Vzbudí touhu dozvědět se víc. A to je taky to, co se od nadpisu očekává.

Nadpis je vlastně reklama na vaši reklamu. Pokud nevěříte, ať už žijete ve kterékoli části světa, vezměte si noviny a všimněte si, co mají všechny články – mají nadpisy. Proč? Protože fungují. Vaše oko je hledá.

Vezměte si výtisk Reader’s Digest, jednoho z nejúspěšnějších časopisů vůbec, a mrkněte se, jak je napsaný. Všimněte si nadpisů.

Jednu věc musíte pochopit (a neřekne vám to žádná nenasytná reklamní agentura) – potenciálnímu zákazníkovi je úpně fuk, kdo jste, dokud mu neřeknete, jak mu můžete být prospěšný.

Co z toho plyne? Plyne z toho, že reklama by neměla začínat firemní prezentací, ani informací o tom, jak dlouho už to děláte (to si nechte napotom, až upoutáte pozornost), ani hezkými obrázky.

Uložte si to do paměti.

Teď byste měli spotřebovat 80% času na to, abyste měli dobrý nadpis, protože ten rozhoduje.

(Mimochodem, nekonvenční metody, které navrhuji, vás možná trochu znervózní. To je v pořádku. Vzpomínám si, že nějakých 95% firem skončí během prvních pěti let. To snad nechceme.

Takže chcete výsledky, nebo chcete hezké obrázky? Moje metody jsou založeny na výsledcích – a proto tohle také čtete, ne? Mnohé reklamní agentury a jejich odborníci mě taky za to nemají nijak zvlášť rádi. V žádných kurzech marketingu vás to také nenaučí. Moje inzeráty neodpovídají jejich formulkám o hezkých, sexy kreacích, které sbírají medaile. Nesbírám medaile. Pro mě jediná reklama, která má smysl, je ta, která prodává zboží – a vydělává peníze. Najděte mi reklamní agenturu, která vám dodá měřitelné výsledky – a já se jí pokloním.)

Ještě si pamatujte, že:

a) klíč k úspěchu je v neustálém testování všech proměnných
b) co říkáte je důležitější, než jak to říkáte
c) nejefektivnější nadpisy apelují na čtenářovo sobectví nebo přinášejí novinky
d) dlouhé nadpisy se SDĚLENÍM jsou lepší než krátké, co neříkají nic
e) konkrétní je věrohodnější než obecné
f) dlouhý text toho prodá víc než krátký


Scott Bywater – sbywater@copywritingthatsells.com.au


Scott Bywater is a professional direct response copywriter and the author of Cash-Flow Advertising. To get access to his highly prized complimentary copy of his special report ‚7 Ways To Boost Your Turnover… No Matter What The Economy‘ (valued at $29.95) and a free subscription to his „Copywriting Selling Secrets“ newsletter where you’ll discover how to write ads and sales letters to get people lining up and almost begging you to take their money, jump onto his web site at http://www.copywritingthatsells.com.au

Komentáře

  1. „co říkáte je důležitější než jak to říkáte“ – to slysim prvne a nechce se mi tomu verit

  2. V tom je asi ta odlišnost Scottova přístupu. Všichni tak nějak tušíme, že co říkáme JE důležitější, ale tak dlouho jsme vstřebávali, že tisíckrát opakovaná lež…. atd. Proto je většina reklamy postavena na lži – že díky kouskům ovoce v jogurtu budeme šťastnější, například. Ono to samozřejmě funguje, ne že ne, ale funguje to omezeně.

  3. Ok. I’m going to work on these one at a time, beginning with Roger’s hnedliae.I f you follow the link above, it appears that Roger sells instructional videos for Software Developers to help them develop and market their own software products.He is thinking of using the following hnedliae:Would You Like to Make $1000 A Month Selling Your Own Software? Score: 127 using Glyphius with negative words:month: -32your: -27own: -21Here are a few iterations, making changes to the line above:Would You Like to Make $1000 A Month Selling Software? Score: 169Would You Like to Make $1000 Selling Personal Software? Score: 209 Would You Like Making $1000 Selling Software? Score: 225Would You Like Making $1000 Selling Personal Software? Score: 233 Would You Like Making $250 Weekly Selling Personal Software? Score: 240After looking at the web page, I am thinking why not try something like this instead??Design Market Software Make $250 Weekly Realistically! Score: 355Hope this works for you Roger.Ken

  4. If my problem was a Death Star, this article is a photon torpedo.

  5. the criteria for stnlceieg the blogs, and putting them in order was partly planned, partly random.Basically, I picked out the top few blogs which I thought really had to come at the top and, well, put them at the top. Then I had a rough stab at grouping some of the others into broadly thematic groups music, personal, economics, frivolous, etc. And then, because I was never a patient man, I bunged the rest in pretty randomly!The news sources were selected on pretty much the same basis, although they presented one extra complication not all news publish an RSS feed. For most I’ve managed to find a technical work around, but for a few I’ve either had to leave them out until I can find a working solution. A few more, I’ve had to push down the page further than I would have liked because they load slowly, and make it more difficult for the end user.Clearly my selection is never going to be perfect for everyone, so I’ve settled on what I hope will be a fairly happy medium. If I’ve left anyone out, it’s probably due to oversight, rather than anything else, so please do tell me. And I’m always open to recommendations for new blogs that I might not have seen!Somewhere further down the line, on my wishlist, is a facility allowing people to re-order the sites based on what they prefer to read first.@ James thanks for the heads up. I’ve fixed the link now. Lesson never try to mess with things at the very last minute