Alzheimer: zachrání nás alkohol?
Hlavní strana » Alzheimer: zachrání nás alkohol?
O skvělých zdravotních účincích alkoholu se v posledních létech píše pořád. Nejspíš proto, že se předtím psalo hlavně o jeho zhoubných účincích. Katedra geriatrie na univerzitě v Bari v Itálii nyní zveřejnila studii, která dokládá, že mírné pití alkoholu může podstatně zpomalit rozvoj demence.
Na vzorku 1445 lidí ve věku od 65 do 84 let, u nichž byla diagnostikována drobná kognitivní nedostatečnost (stádium, kdy si pacient ještě neuvědomuje, že má počínající problém s pamětí či poznáváním), sledovali vědci po dobu 3,5 roku rozvoj demence v souvislosti s pitím alkoholu. Ukázalo se, že konzumace jedné sklenice vína denně může zpomalit degradaci vašeho mozku až o 85%.
Proč to tak je, nikdo přesně neví. Pravděpodobně to odpovídá jiným studiím podporujícím názor, že mírné pití alkoholu snižuje riziko infarktu a některých jiných onemocnění, protože zlepšuje průchodnost cév. Každopádně jiné výzkumy jednoznačně dokazují negativní vliv alkoholismu na činnost mozku, takže je nezbytné zůstat u jedné sklenice alkoholu za den.
Související články:
Alzheimer: kávou proti demenci





Ako sa varia halušky
Co vidím z okna ložnice
hogo fogo 20. 04. 10.09
…alkohol v malých dávkách neškodí v akomkoľvek množstve…
senegalec 08. 12. 18.26
Ďakujem za povzbudzujúce slová na margo alkoholu.
Ešte poprosím doplniť autora o veľkosť sklenice a druh alkoholu.
Ďakujem vopred