Alzheimer: kávou proti demenci
Hlavní strana » Alzheimer: kávou proti demenci
Představa, že lékaři vědí, jak léčit choroby, asi není úplně přesná. U některých to jen tuší a u některých ani to ne. Zato existuje obrovská řada vědeckých pokusů, které napovídají, že souvislosti mohou být velmi složité. Například nová francouzská studie, publikovaná v srpnu 2007, dokládá, že ženy ve věku nad 65 let, které pijí tři a více šálků kávy denně (případně odpovídající množství kofeinu obsaženého v čaji), mají o 30% větší šanci, že uniknou demenci, než ženy, které kávu nepijí nebo jen jeden šálek denně. Současně se ukazuje, že tyto pozitivní účinky se prohlubují s věkem, takže ženy po osmdesátce mají dokonce o 70% větší šanci, že uniknou ztrátě paměti.
Testu se zúčastnilo 7000 žen a na jeho počátku měly všechny poznávací schopnosti v pořádku. Testy se opakovaly po dvou a po čtyřech letech. Dr. Karen Ritchie z Francouzského národního institutu pro zdraví a lékařský výzkum říká, že kofein prostě stimuluje činnost mozku. Také pomáhá redukovat hladinu beta-amyloidu, bílkoviny, která je nejspíš zodpovědná za vznik Alzheimerovy choroby, ovšem vyskytuje se v mozku běžně v souvislosti se stárnutím. Pití kávy zřejmě nezabrání vzniku demence, ale může podstatně zpomalit její vývoj. Je ale samozřejmě třeba ve výzkumu pokračovat. Kupodivu na muže tohle nefunguje a nikdo zatím neví proč. Předpokládá se, že muži a ženy buď metabolizují kofein rozdílně, nebo se jedná o hormonální interakci.
Kromě stimulace poznávacích schopností má kofein údajně působit na ženy jako afrodisiakum, jak dokládá zase jedna americká studie. Ovšem u některých lidí kofein způsobuje neklid, rozčilení, strach nebo bolest hlavy. Může přivodit i zažívací potíže nebo prý i žaludeční vředy. Dánové zase prokázali, že osm šálků kávy denně v těhotenství zvyšuje dvojnásobně nebezpečí narození mrtvého dítěte. Lidé s vysokým krevním tlakem si pitím kávy také nijak zvlášť nepomohou. Tak si vyberte podle chuti, zda chcete zemřít na Alzheimera nebo na infarkt.
Ovšem chcete-li bojovat kofeinem proti demenci a kávu nerady, tedy tři šálky kávy obsahují tolik kofeinu jako asi 8 šálků černého čaje nebo čtyři plechovky Red Bullu.
Další články:
Alzheimerova choroba





Ako sa varia halušky
Co vidím z okna ložnice
petr 03. 09. 8.15
Kofein ale pry odvapnuje kosti. To je pro zeny nebezpecne. Ale zase se to uz da operovat, zlomeny krcek apod. Taky je lepsi kulhat nez umrit jako zelenina. Tak muzou pit kafe s mlikem, to zase vapnik doplni.
Alena 27. 01. 1.56
No ono to mléko v kávě v určitém věku již moc nepomůže něco doplnit. Pokud se ten vápník celý život moc nedoplňuje průběžně, pak je již pozdě a myslím, ani Condro apod. to nestačí doplnit.
Maja 06. 02. 16.15
Ja piju cely zivot (tedy asi od 15 let) kafe - 2 až 4 salky denne a kosti mam v poradku - rika pristroj. Az poslednych 10 let je to kafe s mlikem, ostatni mlecne vyrobky jsem musela omezit - kvuli zahlineni organizmu.