Krmiči holubů, nebo šedí panteři?

Naše videa

Za císaře pána

Ako sa varia halušky

Co vidím z okna ložnice

Dolina


Chvilka poezie

Alzheimer: deset bodů prevence

Úvodní stránka » Alzheimer: deset bodů prevence

Máme rádi hotová řešení. Instantní polévky, knedlíky v prášku – a jednoduché návody, které řeší složité problémy. Zejména Američané milují odškrtávací seznamy. Americká Alzheimerova společnost vydala také takový seznam ke zlepšení duševního zdraví.

1) Hlava na prvním místě. Dobré zdraví začíná u mozku. Je to jeden z nejdůležitějších orgánů a vyžaduje péči a údržbu.

2) Berte si mozek k srdci. Angina pectoris, vysoký krevní tlak, cukrovka a infarkt zvyšují riziko Alzheimerovy choroby.

3) Rozhodují čísla. Udržujte svou tělesnou váhu, krevní tlak, cholesterol a cukr v doporučených mezích.

4) Krmte svůj mozek. Jezte jídla bez tuku a cholesterolu, ovoce a zeleninu s tmavou slupkou, potraviny bohaté na antioxidanty, vitamin E a C, B9, B12 a omega 3 mastné kyseliny.

5) Cvičte tělo. Fyzické cvičení rozproudí krev a podporuje vývoj nových mozkových buněk. Nemusí to být namáhavé cvičení, choďte 30 minut denně pěšky. Udržíte tak tělo i mysl svěží.

6) Cvičte mysl. Zaměstnáváním mozku zvyšujete jeho vitalitu a vytváříte rezervu mozkových buněk a spojení. Čtěte, pište, hrajte hry, luštěte křížovky.

7) Stýkejte se s lidmi. Aktivity spojující fyzické, duševní a sociální prvky jsou nejlepší k prevenci demence. Buďte společenští, mluvte s lidmi, pomáhejte.

8) Chraňte si mozek. Důležitá je prevence úrazů hlavy. Používejte v autě pásy, helmu na motorce nebo na jízdním kole, doma si ukliďte, abyste nezakopli.

9) Myslete. Zbavte se nezdravých zvyků jako je kouření, alkohol a drogy.

10) Myslete na zítřek. Dnes rozhodujete o své vlastní budoucnosti, dnes můžete oddálit budoucí onemocnění.

Komentáře

  1. tak to budu mít dobré…….do 42 v domácnosti s vařečkou a hlavu na to aby do ní nepršelo…..nyní zvládnu internet, zaměstnání a i stavy přetíženosti mozku jsou pryč, no co víc si přát? Aby to se mnou nešlahlo z jiné stránky….

  2. Myslym si co rikala moje maminka je spravny nazor na zivot.Jez do polosyta
    pij do polopita, vybirej si pratele, dluhy
    zerou z misy,nedelej nic protizakoneho,
    abys monl klidne spat, nauc se mit nejen sebe rad a zij svuj den jak by byl posledni a raduj se s kazde malickosti, mysli pozitivne a zivot je krasny.

  3. Maminka měla správný názor, jen kdyby u mě fungoval ten životní postoj – žij tak jako by ten den byl poslední. Neumím žít přítomností.Mysl mě zaměstnávají myšlenky minulé, plné strasti a smutku.Budoucnost mám nejistou. Nedokáži si zorganizovat život,jen se trápím….

  4. Vidím, že túto tému mužov nezaujímajú. Nevadí. Ženy, mám otázku: kde kúpim omega 3 mastné kyseliny? Bol som v sámoške, ale nič o nich nevedia.

  5. to fafan: Zkus si zajít do posilovny nebo do lékárny, popřípadě do homeopatik a poptej se spíše tam :)

  6. ryby – losos, sardinky či tuniak,makrela,úhor, tofu, mandle, vlašske orechy, lnene seminko

  7. Fafan omegu 3 se koupt da v lékárně n.ebo pit rybi tuk . Mám 68let mám 10a zahrady a to je kondička vše v rukach skroměji vařim ,kozo mléko,sirovatka tančim ,spivam a sedim na PC a to někdy dlouho ale na křesle při poslouchaní videa ,dělam pohyb tanečni .potřebuje to páteř .petu jsem švadlena a to mozek musi pracovat ,měla jsem byt před 20lety upoutana na voziku ,řikali to doktoři.a ja jsem se nedala dala vhu dolus84na 62_66kg omezila jidlo a po zahradach to se mnou svištělo i dnes unesu 10_15kg vozik s nakupem do autobusu a zpět,neni to sranda ale pohyb to je ono,omlouvámse za gramat chyby ,nejsem češka URSL

  8. Věra Kratochvílová

    Dnes je 21.4.2014 tak nevím, jestli tyto stránky, ještě platí.Je mi 54 let a starám se o nemocnou (alzheimer) maminku (85) již 5let.Všude čtu, že je to nemoc stáří, ale pozoruji, že matka byla velmi slabá na nervy (celý život co jí znám a já též u sebe jsem to zpozorovala již v mateřs. školce, tak nevím. Ráda bych se o této nomoci dozvěděla více-proč mně na to neinformují lékaři?? O této společnosti jsem se dozvěděla až nyní.